ارائه اخبار به مسئولین محترم آموزشگاههای آزاد استان ایلام

لازم به توضیح است که این وبلاگ موقتی راه اندازی شده منتظر سایت اصلی باشید .

ارائه اخبار به مسئولین محترم آموزشگاههای آزاد استان ایلام

لازم به توضیح است که این وبلاگ موقتی راه اندازی شده منتظر سایت اصلی باشید .

صورتجلسه هیئت نظارت استان ایلام در تاریخ 21/3/1386

 

صورتجلسه هیئت نظارت استان ایلام

 

در تاریخ 21/3/1386 رأس ساعت 13 جلسه هیئت نظارت استان با حضور اعضاء ذیل در محل دفتر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام برگزار گردید . در این جلسه موارد ذیل به تصویب اعضاء رسید :

 

1-با درخواست تأسیس آموزشگاه آقای رضا زینی وند در رشته کامپیوتر در شهرستان دره شهر موافقت گردید

 

2-با درخواست تأسیس آموزشگاه اتومکانیک توسط آقای سید شمس الدین موسوی نسب در شهر ایلام موافقت گردید .

 

3-در خصوص صدور تأسیس آموزشگاه عمران توسط آقای رضا حسن زاده ، موافقت گردید ضمن تأئید مکان معرفی شده توسط نامبرده ، محل پروژه نقشه برداری به عنوان کارگاه عملی در نظر گرفته شود .

 

شرایط جدید و تسهیل شده دریافت کارت مربیگری اعلام شد .

 

                                     شرایط جدید و تسهیل شده دریافت کارت مربیگری اعلام شد .

 

آزمون مربیگری و گواهینامه استاندارد مهارت پداگوژی از ضوابط دریافت کارت مربیگری حذف شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، اسفندیار چهاربند معاون فنی و آموزشی سازمان به استناد بخشنامه شماره 6562/300 مورخ 22/2/1386 موارد زیر را به منظور جذب مربی در آموزشگاههای آزاد به کلیه مدیران ستادی و اجرایی اعلام کرد .

1-مؤسسین و مدیران محترم آموزشگاههای آزاد باید رأساً نسبت به دریافت مدارک تحصیلی متقاضیان مربیگری رشته های آموزشی مورد نیاز خود را که واجد شرایط تخصصی مندرج در بند یک بخشنامه مذکور هستند ، اقدام نمائید و یک نسخه از تصاویر مدارک مربوط را پس از مطابقت با اصل آنها ، ممهور به مهر و امضاء مجاز آموزشگاه نموده و به همراه یک نسخه معرفی نامه ( مطابق نمونه پیوست به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ارسال نمائید .

تبصره : با توجه به بخشنامه شماره 67885/330 مورخ 7/12/1385 افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر که معدل آنان 14 و بیشتر از آن می باشد از ارائه گواهینامه مهارت معاف هستند .

2-ادارات کل بایستی پس از دریافت مدارک مذکور حداکثر ظرف مدت 10 روز نسبت به صدور مجوز اشتغال موقت برای افراد مورد نظر اقدام کنند . اشتغال این قبیل افراد به مدت یک دوره آموزشی متناسب با زمان آموزش استاندارد مهارت حرفه مورد نظر مجاز خواهد بود .

3-اعلام نظر در خصوص صلاحیت های عمومی افراد با رعایت ماده 15 آیین نامه تأسیس و اداره آموزشگاههای آزاد حداکثر یکماه پس از صدور مجوز اشتغال موقت ، به عهده اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است .

4-ادارات کل در صورت احراز صلاحیت های عمومی این قبیل افراد ، نسبت به صدور کارت مربیگری آنان اقدام نمایند .

در صورت عدم تأئید صلاحیت های عمومی افراد مذکور ، باید مراتب کتباً به مؤسس و مدیر آموزشگاه ابلاغ گردد . ادامه اشتغال این قبیل افراد پس از اتمام اولین دوره آموزشی ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود .

5-در صورت عدم اعلام نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی افراد به آموزشگاه در موعد مقرر ، مهلت مجوز اشتغال موقت برای این قبیل مربیان یکدوره آموزشی ، بدون نیاز به موافقت منطقه تمدید خواهد شد .

6-دریافت هزینه های صدور کارت مربیگری مطابق ضوابط اعلام شده می باشد .

7-صدور کارت مربیگری برای هنرآموزان هنرستان های آموزش و پرورش و مدرسین و اساتید مؤسسات آموزش عالی در صورت معرفی آموزشگاه آزاد و ارائه اصل آخرین حکم کارگزینی در رشته مرتبط بلا مانع است .

مؤسسان و مدیران محترم آموزشگاهها باید آخرین مدارک استخدامی این قبیل مربیان را جهت ارائه به بازرسان سازمان در محل آموزشگاه نگهداری نمایند .

8-کارتهای مربیگری که تاکنون بر اساس ضوابط و مقررات مربوط صادر شده است ( اعم از یک ساله یا پنج ساله ) جهت تدریس در حرفه های مرتبط معتبر می باشد .

9-کلیه مربیان مؤظفند در صورت تغییر تمام یا بخشی از استاندارد مهارت در دوره های بازآموزی که توسط ادارت کل اموزش فنی و حرفه ای استان اعلام خواهد شد ، شرکت کنند .

 

مسئولیت رعایت مفاد این بند به عهده مدیران محترم آموزشگاههای آزاد می باشد .

 

22/1/1386 گردهمایی مسئولین آموزشگاههای آزاد

 

صورتجلسه گردهمایی مسئولین آموزشگاههای آزاد استان ایلام

 

در تاریخ 22/1/1386 گردهمایی مسئولین آموزشگاههای آزاد تحت پوشش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام با حضور مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان ، مسئول محترم حراست اداره کل ، مسئول آموزشگاههای آزاد و تعدادی از کارشناسان اداره کل رأس ساعت 10 صبح در محل سالن آمفی تأتر اداره کل برگزار گردید .

در این جلسه که با قرائت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز گردید  ، جناب آقای خانپور مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام ضمن خوش آمدگویی و تبریک آغاز سال نو و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین آموزشگاههای آزاد ، به ایراد سخنرانی و بشرح عملکرد یکسال گذشته آموزشگاههای آزاد پرداختند و همچنین به اقدامات اداره کل در جهت حمایت از بخش خصوصی اشاره نمودند . سپس مسئول آموزشگاههای آزاد استان ضمن خوش آمد گویی به اعضاء حاضر در جلسه ، ابتدا پیام تبریک سال نو جناب آقای دکتر کردان ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در جمع مسئولین آموزشگاههای آزاد و افراد حاضر قرائت نمودند و در ادامه موارد قابل یادآوری بشرح زیر به اطلاع مسئولین آموزشگاهها رسید .

1-داشتن مربی و مدیر کارت دار برای آموزشگاهها الزامی است .

تبصره : طبق دستورالعمل شماره  67960/330 مورخ 15/12/1385 افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس با معدل بالای 14 می توانند بدون شرکت در آزمون کتبی کارت مربیگری یا کارت مدیریت در رشته مرتبط با مدرک تحصیلی دریافت نمایند .

2-هر گونه جابجایی آموزشگاهها باید با موافقت قبلی اداره کل صورت گیرد ، در غیر اینصورت تخلف محسوب می گردد .

3-برگزاری هر دوره آموزشی در هر حرفه ، منوط به به اخذ مجوز شروع دوره بصورت کتبی از اداره آموزشگاههای آزاد می باشد ، در غیر اینصورت تخلف محسوب و از کارآموزان دوره مربوطه آزمون  بعمل نخواهد آمد و مسئولیت آن متوجه آموزشگاه    می باشد .

4-فرم آمار ماهیانه بایستی تا پانزدهم هر ماه به اداره آموزشگاههای آزاد و یا مراکز آموزشی مربوطه ارسال گردد . بدیهی است در مدت آموزش رعایت طول دوره بر اساس استاندارد اموزشی معتبر الزامی است .

5-مؤسس آموزشگاه موظف است قرارداد همکاری با مدیر و مربی را در سه نسخه تنظیم و پس از تائید دوره آموزشگاههای آزاد رونوشت مربوطه را در اختیار مدیر یا مربی و اداره مؤسسات کارآموزی آزاد قرار دهد .

6-تنظیم قرارداد آموزشی با کارآموزان در هر دوره الزامی است .

7-مؤسس آموزشگاه مؤظف است در ابتدای دوره آموزشی برنامه کاری آموزشگاه را با ذکر ساعات آموزش در روزهای هفته و شیفتهای مختلف به اداره آموزشگاههای آزاد اطلاع دهد و یک نسخه از آن را جهت اطلاع ارباب رجوع در تابلو اعلانات آموزشگاه نصب نماید .

-مؤسس آموزشگاه مؤظف است یک نسخه از مدارک کارکنان آموزشگاه اعم از مدیر و مربی و منشی شامل : یک قطعه عکس 4×3 – کپی تمام صفحات شناسنامه – کپی آخرین مدرک تحصیلی – کپی کارت ملی – کپی کارت پایان خدمت ( جهت آقایان  ) و کپی کارت مدیریت یا مربیگری را جهت تکمیل پرونده آموزشگاه به اداره مؤسسات کارآموزی آزاد تحویل نماید .

9-اخذ هر گونه وجه اضافی از کارآموز بغیر از شهریه اعلام شده تخلف محسوب میگردد و در صورت تکرار ، از طریق بررسی در هیئت نظارت استان قابل پیگیری می باشد .  

10-مؤسسین آموزشگاههای آزاد مؤظفند حداکثر تا پایان شهریور ماه سالجاری کلیه مربیان خود را جهت ارائه طرح درس با هماهنگی اداره مؤسسات کارآموزی آزاد به اداره آموزش معرفی نمایند . بدیهی است مربیانی که تا مهلت تعیین شده موفق به ارائه طرح درس نگردند از ادامه فعالیت آموزشی و همکاری آنها با آموزشگاه ممانعت بعمل خواهد آمد .

11-  شهریه سال 1386 و نیز سایر فرمهای لازم جهت آموزشگاه در جلسه بعدی که صرفاً با حضور رؤسای انجمنهای صنفی برگزار خواهد گردید ، جهت استفاده در اختیار رؤسای صنف قرار خواهد گرفت .

12-مقرر است کمکهای بلاعوض سازمان به آموزشگاههایی اختصاص پیدا کند که علاوه بر رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمان موارد فوق را نیز رعایت  نموده باشند .

- ضمناً آمار پذیرش کاراموز و درصد قبولی بالاتر نیز مد نظر خواهد بود .

13-آموزشگاههایی که تا کنون از وام بنگاههای کوچک اقتصادی و زودبازده و صندوق مهر امام رضا ( ع ) استفاده ننموده اند ، می توانند جهت ثبت نام و ارائه طرح به اداره مؤسسات کارآموزی آزاد مراجعه نمایند .

14-این صورتجلسه در 4 نسخه تنظیم و 3 نسخه آن جهت یادآوری و ابلاغ مجدد به آموزشگاهها در اختیار رؤسای محترم انجمنهای صنفی قرار می گیرد .

در ادامه جلسه انتخابات انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد رایانه و آرایش و پیرایش زنانه برگزار گردید که نتایج آن بشرح زیر  می باشد .

 

الف – رشته فن آوری اطلاعات :

 

1-جواد قاضی زاده 20 رأی

2-رحیم رضا پسند 19 رأی

3-شهین عالی پور 13 رأی

4-بهروز شیری 8 رأی

5-رضوان فتاحیان 4 رأی

6-خدیجه ناصری 4 رأی

7- محسن نوری زاده 3 رأی

۸- احسان جمشید زاده 1 رأی

9-روناک اسکندری 1 رأی

که نفرات اول تا سوم به عنوان اعضاء اصلی انجمن صنفی رایانه انتخاب گردیدند .

ب – رشته آرایش و پیرایش زنانه

1-بدریه وحدتی 11 رأی

2-منیر خیرالهی 8 رأی

3-فیروزه کمالی 7 رأی

4-فرناز غریبی 5 رأی

5-مهناز بهاری 4 رأی

که نفرات اول تا سوم به عنوان اعضاء اصلی انجمن صنفی آرایش و پیرایش زنانه انتخاب گردیدند .

جلسه راس ساعت 12 به پایان رسید .

25/2/86 سومین جلسه هیئت نظارت استان

 

صورتجلسه هیئت نظارت استان ایلام

سومین جلسه هیئت نظارت استان در تاریخ 25/2/86 راس ساعت 16 عصر در محل دفتر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلا م با حضور اعضاء ذیل برگزار گردید . در این جلسه موارد ذیل به تصویب رسید :

1- بررسی درخواست تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه رضوا ن منوط به بازرسی اعضاء هیئت از محل آموزشگاه و ارائه گزارش آن در جلسه بعدی هیئت نظارت استان گردید .

2- با درخواست انتقال آموزشگاه نگین به نام خانم نگین منصوریان موافقت گردید.

3- با درخواست آموزش یگ دوره حرفه آرایش وپیرایش زنانه توسط آموزشگاه الناز به مسئولیت خانم الهام جوانمرد در شهر ارکواز ملکشاهی بدون حضور مدیر کارت دار, موافقت گردید .

4- با درخواست مرخصی مجتمع آموزشی ارس از تاریخ 1/3/86 لغایت 31/6/86 موافقت گردید .

5- بررسی درخواست تمدید موافقتنامه آقای یعقوب حاتمی در رشته فن آوری اطلاعات به بررسی دفتر حراست اداره کل از وضعیت نامبرده وا رائه گزارش آن در جلسه بعدی هیئت نظارت موکول گردید .

6- با درخواست بسیج منطقه ایلام جهت آموزش در منطقه دهلران موافقت گردید .

7- با درخواست خانم میترا سامانی موسس و مدیر و مربی آموزشگاه یاسمن دره شهر جهت دریافت کارت مربیگری آرایش و پیرایش بدون گذراندن دوره پداگوژی موافقت گردید .

8- با درخواست تاسیس آموزشگاه اتومکانیک توسط آقای وحید لارتی موافقت گردید .

9- در خصوص آموزشگاه پویا سامانه مقرر گردید ضمن مکاتبه با اداره اماکن نیروی انتظامی جهت تعطیلی مکان آموزشگاه , آموزشگاه مذکور مکان دیگری جهت بازدید معرفی نماید .

10- با درخواست تاسیس آموزشگاه رایانه در شهر ایلام توسط آقای علی پیر حیاتی موافقت گردید .

11- با درخواست تاسیس آموزشگاه رایانه در شهر ارکواز ملکشاهی به نام خانم کبری پور نجف مشروط به معرفی مربی و مدیر کارت دار موافقت گردید .

12- درخواست تاسیس آموزشگاه رایانه در شهر سرابله توسط آقای حمید شیره بند موافقت گردید .

13- بررسی درخواست انتقال آموزشگاه رایانه ولی عصر مهرا ن به نام خانم سمیه ناصری موکول به بررسی معاونت محترم فنی و آموزشی اداره کل و ارئه گزارش آن در جلسه بعدی هیئت نظارت گردید .

14- با درخواست شرکت ذوالفقار غرب ایلام جهت اخذ مجوز آموزش خدمات بازرگانی به دلیل عدم درج آموزش در اساسنامه شرکت مذکور , مخالفت گردید .

جلسه راس ساعت 18 عصر پایان یافت .

5/2/1386 دومین جلسه هیئت نظارت استان

 

صورتجلسه هیئت نظارت استان ایلام

دومین جلسه هیئت نظارت استان در سال 1386 ، در تاریخ 5/2/1386 رأس ساعت 16 با حضور اعضاء ذیل در محل دفتر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام برگزار گردید . در این جلسه تصمیمات ذیل اتخاذ گردید :

1-در خصوص درخواست آموزشگاه کیان مبنی بر آموزش نقاشی و تشکیل مجتمع آموزشی ، مشروط به معرفی مربی کارت دار و تعهد کتبی مؤسس آموزشگاه مبنی بر عدم اختلاط کارآموزان زن و مرد ، موافقت گردید .

2-با درخواست مؤسس آموزشگاه پرتو فیلم و آبنوس در خصوص استفاده موقت از یک مکان غیر استاندارد جهت تبلیغ آموزشگاه مخالفت گردید .

3-با درخواست تاسیس آموزشگاه توحید مبنی بر آموزش یک دوره کارآموز خواهر توسط مربی خانم با مدرک لیسانس مرتبط موافقت گردید .

4-با درخواست خانم صنم فارغی تأسیس آموزشگاه خیاطی در شهر ایلام ، مشروط به معرفی مربی و مدیر کارت دار ، موافقت گردید .

5-با درخواست آموزشگاه سروش در لومار مبنی بر انتقال آموزشگاه به آقای یحیی باستانی موافقت گردید .

6-با درخواست خانم رقیه رستم نیا در خصوص تأسیس آموزشگاه خیاطی در شهر آسمان آباد مشروط به معرفی مربی و مدیر کارت دار موافقت گردید .

7-با درخواست آقای بهرام صالحی در خصوص تأسیس آموزشگاه رایانه در شهر ایلام به دلیل عدم اخذ مدرک لیسانس توسط نامبرده مخالفت گردید .

8-در خصوص آموزشگاه رایانه میلادپردازه ، ضمن مخالفت با انتقال آموزشگاه به خانم پری داراخانی مقرر گردید پروانه تاسیس آموزشگاه مذکور باطل گردد .

9-با درخواست خانم بدریه شکری زاده در خصوص تاسیس آموزشگاه اتومکانیک در شهر ایلام مخالفت گردید .

10-در خصوص دستورالعمل شماره 54119 مورخ 28/11/1385 معاونت محترم اداری و پشتیبانی سازمان ، مبلغ اختصاص داده شده به شرح جدول پیوست به آموزشگاههای تحت پوشش اختصاص یافت .

جلسه رأس ساعت 18 پایان یافت .

20/1/1386 اولین جلسه هیئت نظارت استان

 

صورتجلسه هیئت نظارت استان ایلام

 

در تاریخ 20/1/1386 اولین جلسه هیئت نظارت استان در سال 1386 راس ساعت 16 عصر در محل دفتر مدیر کل آموزش  فنی و حرفه ای استان ایلام با حضور اعضاء ذیل برگزار گردید .

1-مقرر گردید در خصوص درخواست مؤسس آموزشگاه میلاد پردازه مبنی بر انتقال آموزشگاه به خانم پری داراخانی ،      پس از تکمیل مدارک توسط خانم داراخانی و انجام مصاحبه ، موضوع در جلسه بعدی مطرح گردد .

2-در خصوص درخواست خانم نسرین میکرمی مؤسس آموزشگاه معرقکاری آبنوس مبنی بر تشکیل مجتمع آموزشی با همکاری آقای مهدی بازدارنیا مؤسس آموزشگاه پرتو فیلم ، مشروط به فراهم نمودن شرایط مجتمع موافقت گردید .

3-در خصوص درخواست خانم زینب حاتمی نصاری مبنی بر جدا شدن از مجتمع آموزشی قلم زرنگار ، مقرر گردید ضمن اعلام دلایل و مستندات به نماینده حقوقی اداره کل ، موضوع پس از اعلام نظر نماینده حقوقی در جلسه بعدی مطرج گردد .

4-با درخواست کانون بسیج جوانان سپاه ناحیه ایلام مبنی بر تأسیس مجتمع آموزشی مشروط به اینکه آموزش فقط جهت اعضاء بسیج صورت گیرد ، موافقت گردید .

5-با درخواست خانم لیلا میری در خصوص تأسیس آموزشگاه آرایش و پیرایش در شهر آسمان آباد شیروان چرداول مشروط به قبولی متقاضی در آزمون مربیگری و یا معرفی مربی کارت دار ، موافقت گردید .

6-با درخواست آقای صمد درویشی در خصوص تأسیس آموزشگاه اتومکانیک در شهر آبدانان موافقت گردید .

7-با درخواست آقای داراب زینی جهت تأسیس آموزشگاه رایانه در دره شهر موافقت گردید .

8- در خصوص پرونده خانم نوریه حیدری پور با توجه به اخذ شناسنامه جدید توسط خانم نوریه حیدری پور مقرر گردید با تأئید آزمونگران  ، ضمن اصلاح فرم آزمون ، کارت مربیگری نامبرده صادر گردد .

۹-مقرر گردید تا پایان نیمه اول سالجاری ، کلیه مربیان آموزشگاههای آزاد ، نسبت به ارائه طرح درس به اداره آموزش اقدام نمایند . در غیر اینصورت از فعالیت آموزشی آنها ممانعت به عمل خواهد آمد .

جلسه رأس ساعت 18 پایان یافت .